سبزیجاتی که برای دیابتی‌ها مناسب است


تمام چیزایی که برای یه پیتزا خوشمزه لازم داری

سبزیجات غیر نشاسته ‌ای یا کم کربوهیدرات حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند. ضمن این که مواد شیمیایی گیاهی موجود در آنها منجر به حفظ قند خون در محدوده سالم می شود.

مارچوبه: این گیاه نیز در هر فنجان تنها ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین های آ و کا است. هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقه ‌های سبز روشن آن را انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می ‌شود.

اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین کا است. محققان حتی اعلام کرده اند که رژیم غذایی سرشار از سبزی‌جات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می‌ دهد. رنگ سبز تیره اسفناج حاوی سطح بالایی از کلروفیل است؛ ماده ای که به مبارزه با دژنراسیون ماکولا و آب مروارید می رود. دژنراسیون ماکولا علت اصلی از دست دادن بینایی در افراد مسن است.

برگ چغندر: منبع عالی از ویتامین های ب، آ، کا، آهن و کلسیم است و یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش قند خون، سوزاندن چربی و کاهش التهاب بدن به شمار می رود.

کلم بروکلی: این سبزی یک نیروگاه تغذیه ای برای مبارزه با سرطان شناخته شده است ضمن این که کلم بروکلی و سبزیجات مشابه آن دارای بالاترین مقدار سولفورافان هستند. این ترکیب منجر به افزایش آنزیم های بدن برای مبارزه با مواد شیمیایی سرطان زا می شود. علاوه بر این، کلم بروکلی کربوهیدرات کمی دارد و سرشار از ویتامین‌های آ، ث و کا، فیبر و آهن است.

کلم بروکسل: سرشار از ویتامینEاست؛ نوعی آنتی اکسیدان که از بدن در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کند. این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین آ، ث و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتی ها، می‌تواند برخی سرطان‌ ها را دفع کند.

خیار: نزدیک ۹۶ درصد از این سبزی را آب تشکیل داده و به بدن برای هیدراته ماندن کمک می کند. خیار بسیار کم کالری و حاوی آنتی اکسیدان هایی برای مبارزه با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد است و مصرف آن در برابر بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و آلزایمر محافظت ایجاد می کند. خیار همچنین حاوی پتاسیم برای کاهش میزان فشار خون است.

فلفل قرمز: سرشار از ویتامین ث برای بهبود سیستم ایمنی بدن و تسهیل جذب آهن است ضمن این که منبع غنی از ویتامین ب ۶، فولات، ویتامین آ و آنتی اکسیدان ها نیز شناخته می شود.

منبع: readersdigest

 

خرید مواد اولیه آشپزی و شیرینی پزی از دیجی کالا
مواد اولیه آشپزی و شیرینی پزی

منبع : ایرنا

برای مشاهده محصولات بر روی عکس یا نام محصول کلیک کنید . لطفا قیمت نهایی و موجود بودن محصول را در سایت فروشنده بررسی نمایید.

جدیدترین کتابهاب آشپزی

کتاب آشپزی وشیرینی پزی نسرین اثر نسرین علیپگور نشر تلاش
۳۰,۰۰۰

کتاب آشپزی دل آرا اثر م. محمدی نشرلوح دانش
۱۵,۰۰۰

کتاب آشپزی و شیرینی پزی با مایکرویو اثر مهرنوش طلائی انتشارات پل
۲۵,۰۰۰

کتاب آشپزی و شیرینی پزی گل آرا همراه با خواص میوه ها و سبزیجات اثر مینو تهمتن زاده انتشارات پل
۸۶,۰۰۰

كتاب آشپزي دارچين اثر پرديس فتحي انتشارات راه معاصر
۴۷,۰۰۰

کتاب آشپزی رژیمی اتکینز اثر رابرت سی اتکینز انتشارات البرز
۵۰,۰۰۰

کتاب هنر آشپزی سارینا اثر سیده لیلا موسوی معاف نشر پاناسارینا
۲۰,۰۰۰

کتاب آشپزی ندا اثر ندا تارفی نشر پیام فرهیختگان
۲۰,۰۰۰
جدیدترین کتابهاب آشپزی

کتاب آشپزی کم چرب اثر جمعی از نویسندگان نشر محمد
۶۲,۰۰۰

کتاب مرجع آشپزی بین المللی اثر زهرا فرخی نشر نوروزی
۵۰,۰۰۰

کتاب آشپزی وشیرینی پزی نسرین اثر نسرین علیپور صاحبی نشر تلاش
۲۵,۰۰۰

کتاب آشپزی با قارچ مریم اثر مریم بیگ انتشارات هوشیار قصر
۲۵,۰۰۰

کتاب آشپزی غذاهای شمالی اثر اعظم بابایی ساحلی نشر پرسون
۲۵,۰۰۰

کتاب آشپزی با قارچ اثر علیرضا علی محمدی نشر پرتو خورشید
۲۵,۰۰۰

کتاب آشپزی محیا اثر محیا آقا خانی انتشارات انجام کتاب
۶۰,۰۰۰

کتاب آموزش آشپزی گیاهی غذا های ایرانی و فرنگی اثر بزگمهر گل بیدی انتشارات بهجت
۷۵,۰۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا